Numer 54 (2/2011)

untitled

Temat numeru: Mercedes 190E 2.3-16. Legenda złotych lat DTM, najmocniejsza wersja niezwykle popularnego do dziś „Baby-Mercedesa” W201. Ofiara stereotypów: wrzucony do jednego worka z BMW E30 M3 i uważany za niewiele różniący się od zwykłych wersji. 16-zaworowy Mercedes 190E zbliża się do trzydziestki i postanowiliśmy przyjrzeć mu się świeżym okiem. Porównujemy auto zbudowane do rajdów ze 100-procentowo seryjnym.

CA54_1
Rallye Monte Carlo Historique. Jeszcze nie ma wiosny a najmocniejszy kandydat na wydarzenie roku 2011 już za nami… W numerze obszerny materiał pokazujący rajd z wielu perspektyw i kilku punktów widzenia. Bardzo dobry początek roku!

CA54_2
Jaguar SS 100. Jedyny w przedwojennej Polsce SS 100 Jaguar karierę sportową zrobił po wojnie w rękach utalentowanych i świadomych wartości posiadanego wozu ludzi — Józefa i Zbigniewa Suchardów. Dodatkowo przetrwał czasy PRL i do dziś wiemy, gdzie się znajduje. Opisujemy jego barwne losy.

CA54_3
Ford Fiesta Mk I Grupy 2. W 1979 roku, kiedy Waldegaard na Escorcie II został rajdowym mistrzem świata, Ford wystawił w Monte Carlo dwie Fiesty. To dziś mało znany rozdział historii niebieskiego owalu. Jeden z tych samochodów mogliśmy zobaczyć w tym roku w Warszawie, do Monte Carlo Historique startował nim Belg Bruno Thiry. Prezentujemy historyczną Fiestę, która dała początek wersji XR2.

CA54_4
Jelcz PR06. Przerobione ze słynnych Ogórków wozy Pogotowia Technicznego to ostatnie samochodowe relikty PRLu w czynnej służbie III RP. Samochody użytkowe rzadko kiedy dożywają wieku emerytalnego. W Sokołowie Podlaskim odwiedziliśmy Jelcza, który ma na koncie już 40 lat pracy!

CA54_5
Ponadto: nasz ranking książek o samochodach PRLu, poznajemy najdroższego Fiata w historii, właściciel opowiada o tym jak żyć z Wartburgiem 312, relacjonujemy salon Retromobile i publikujemy kolejne doniesienia z frontu wojny z celnikami. W Dziale Rynek unikalny Tucker prosto ze stodoły i oldtimery z automatycznymi skrzyniami.