Numer 59 (8/2011)

okladka_59

Temat numeru: Trabant 600. Znana i przez lata pogardzana „mydelniczka” trafia do studio, gdzie fotografowie traktując ją jak piękną modelkę, pokazują dobry, wschodnioniemiecki design. Trabant 600 — w swoim czasie jedno z najlepszych aut bloku RWPG.

CA59_1
Ferrari 400i. Przez lata uznawany za Ferrari II kategorii z powodu automatycznej skrzyni biegów, nieoczekiwanej stylistyki i „plastikowego” wnętrza. Dzisiaj 400i szybko nabywa wartości. Testujemy GT z lat 80. i badamy, czy to rzeczywiście pełnokrwiste Ferrari.

CA59_2
Ostatni FSO 125p. Odwiedziliśmy Chlewiska, gdzie w oddziale warszawskiego Muzeum Techniki rezydują dwa ostatnie Duże Fiaty: sedan i kombi. Który z nich był ostatni? Jak wyglądał schyłkowy okres historii produkcji tego najliczniejszego dziecka żerańskiej FSO? Odpowiedź w artykule naszego specjalisty od Dużych Fiatów Piotra Wiewióry.

CA59_3
Cadillac V-16 1938. Piękny, nigdy nie odnawiany samochód z piękną historią, nigdy nie remontowanym silnikiem o 16 cylindrach. Karoseria i wnętrze w stylu Art-Deco. W swoich czasach względnie tanio kupiony, niedawno względnie tanio sprzedany. Polecamy baczne spojrzenie na rynek luksusowych aut sprzed wojny.

CA59_4
100 lat Forda w Wielkiej Brytanii. W dziale rocznic poważny jubileusz – 100 lat temu Ford założył pierwszą fabrykę poza USA. Pokazujemy najlepsze pomysły Anglików, znane na całym świecie: od Forda Y za 100 funtów, przez GT40, po pierwszego prawdziwego dostawczaka — Transita.

moremsportshistory
Ponadto w numerze: nowości prawne z dziedziny ceł, myta i oldtimerów, relacja z deszczowego Track Day Kielce, Maluch-Trophy w Poznaniu, w dziale rynek poradnik o Renault 4, sprawdzamy oferty na Malucha z… dwusuwem, klasyczne BMW E30 i analizujemy ceny Jaguarów XJ i inne ciekawe tematy.