Numer 74 (11/2012)

Listopadowy numer Classicauto (CA nr 74) już w sprzedaży! W nim masa ciekawych tematów:

okladka_74
Audi 100 C2 – druga generacja popularnej „setki” nie tylko wyrobiła marce dzisiejszą renomę, w naszym kraju była jednym z aut, które pomagało budować kapitalizm. Wnikliwe spojrzenie na pięciocylindrowy cud Audi i historię modelu 100, test drogowy świetnie zachowanego egzemplarza.

CA74_1
Czym jeździł Jan Paweł II zanim… został papieżem? Nowe, nieznane informacje o samochodach Karola Wojtyły w drugiej części artykułu Macieja Replewicza. Na deser sensacyjne odkrycie jego dwóch służbowych samochodów.

CA74_2
Co nowego w świecie Srebrnych Strzał? Są historią ale nie są przeszłością: przedstawiamy rocznice, wydarzenia i kontrowersje wokół najmocniejszych wyścigówek ery przedwojennej.

CA74_3
Niemal z ostatniej chwili: opancerzony Cadillac Fleetwood Brougham `79, kupiony do ochrony Edwarda Gierka. Wiedziało o nim najwyżej kilkanaście osób w kraju. Zaginął lata temu aby stać się miejską legendą a ostatnio został odnaleziony. Oto najpełniejsza historia tego auta, piórem Tomasza Szczerbickiego.

CA74_4
Gdy woda do picia ma 60 stopni a silnik Alfy Romeo GTAm na głównej prostej musi przez 3 minuty trzymać ponad 8000 obr/min: raport z niemieckich wyścigów długodystansowych Dunlop FHR, opowiada czołowy polski zawodnik Rafał Płatek z REZ Motorsport Team.

CA74_5
Ponadto: Ostatnia eliminacja NOVOL Classicauto Cup i pierwsze podsumowanie sezonu! Wywiad z twórcami programu „Wheeler Dealers”, cała prawda o Oplu GT, w Dziale Prawnym prawie wszystko o wożeniu klasyka na przyczepie, w Dziale Rynek replika Łady VFTS i importujemy Polskiego Fiata 125p z Austrii, w Dziale Rocznic okrągłe urodziny samochodów z innego świata: od Iranu po Nową Zelandię.