Numer 76 (1/2013)

okladka_76

Škoda 120 S Rallye.  W latach 70. tylnosilnikowe Škody należały do najlepszych samochodów rajdowych całego Bloku Wschodniego. Przed Wami odtworzona dokładnie na wzór z epoki Škoda 120 S Rallye i historia, jak powstała.

Glam Cab Girls at the Revival credit Adam Beresford
Temat numeru – Ford Cortina. 50 lat temu rynkiem samochodowym w Wielkiej Brytanii zawładnęła Cortina — była tańsza, szybsza i pakowniejsza niż jakikolwiek pojazd konkurencji. Wyznaczyła nowe standardy w klasie średnich aut rodzinnych. Jak zobaczycie, historia tego wozu z pozoru nudnego i oczywistego niczym pajda chleba z masłem, jest fascynująca.

CA76_3
Oberek. Prototypowy samochód zbudowany na wzór najlepszych rajdówek Grupy B przez Bogdana Wozowicza. Nie zachował się do dziś, a szkoda, bo był jedną z najwybitniejszych polskich konstrukcji motoryzacyjnych. O historii legendarnego prototypu opowiada jego twórca. W artykule wiele niepublikowanych wcześniej zdjęć.

CA76_4
Bertone. Druga część artykułu na stulecie włoskiej firmy designerskiej. Geniusz duetu Nuccio Bertone – Marcello Gandini, który zaowocował najważniejszymi projektami w historii motoryzacji. W numerze złote lata Bertone, od końca lat 60. po dzień dzisiejszy.

CA76_5
Carabo to jeden z najważniejszych samochodów koncepcyjnych przełomu lat 60. i 70. Klasyczny przykład stylistyki „bojowego klina” Bertone i protoplasta Lancii Stratos. 45 lat od zbudowania Alfa Romeo Carabo wciąż szokuje niesamowitym kształtem i jaskrawo zielonym lakierem: przyglądamy się jego historii i… wsiadamy do środka unikalnego prototypu.

Ponadto w numerze:  Jak żyć z klasyczną amerykańską ciężarówką – potężnym Peterbiltem 359, Ferrari 308 GTB w poradniku kupującego, analiza cen i sytuacji rynkowej Polonezów, relacja z 50. Rajdu Barbórka i z Rallylegend w San Marino, reportaż z I Targów Offroad Show Poland, gwiazda Barbórki czyli replika Syreny Sport, wycieczka w krainę Shooting Breaków, początek transformacji Mustanga w replikę wyścigowego Shelby GT350 oraz inne ciekawe tematy.