Numer 79 (4/2013)

okladka_79

Ford Mustang, Chuck Berry, Marylin Monroe mają ze sobą wiele wspólnego – udało im się podbić serca Amerykanów. Narosło wokół nich jednak sporo mitów, które trudno odróżnić od prawdy. Sukces Forda Mustanga próbujemy rozłożyć na czynniki pierwsze.

CA79_1

Błękitny pocisk przemieszcza się po francuskiej autostradzie z prędkością 160 km/h. To arystokrata wśród małych samochodów GT, bardzo rzadki Panhard GT. Kierowcą okazuje się Thibauld Panhard, praprawnuk założyciela jednej z najstarszych marek samochodowych na świecie, Rene Panharda.

CA79_2

Mercedes-Benz 600 W100 jest wielki, monumentalny, najczęściej czarny i stoi na potężnych oponach. Prawdziwa ambasada na kołach. Tym wozem inżynierowie z Mercedesa poważnie zdenerwowali Anglików z Rolls-Royce’a i pokazali, co znaczy „niemiecka technologia”.

CA79_3

Polski Fiat 126p GT – auto wielkiej turystyki, ale małych rozmiarów. Powstał w więcej niż jednym egzemplarzu, otarł się o FSM, entuzjastycznie opisano go w „Motorze”, przewidywano nawet produkcję seryjną.

CA79_4

Leszek Kut i jego własnoręcznie odrestaurowany Citroen Rosalie są bohaterami cyklu człowiek i samochód.

SONY DSC

Ponadto w numerze: relacja z targów w Paryżu, Turynie, Mediolanie i Stuttgarcie, protest przeciw pseudo ekologicznym zarządzeniom mera Paryża, remont silnika w projekcie Mustang Racer, wizyta w L’Ateliet Renault w Paryżu i inne ciekawe tematy.