NOVOL CA Cup Biała Podlaska 2013

Opublikowano

Podczas imprezy na lotnisku w Białej Podlaskiej zawodnicy rywalizowali na najdłuższych w historii CA Cup próbach sportowych (5 km każda) oraz przejechali najwięcej kilometrów oesowych (50, razem z przejazdami zapoznawczymi). Zawody rozegrane w sobotę 10-go sierpnia składały się z 7odcinków specjalnych o łącznej długości około 35 km. Trasy wyznaczono zarówno na szerokich partiach lotniska: pasie startowym i drogach dojazdowych oraz na węższych odcinkach w lasku. Były więc fragmenty o charakterze zdecydowanie wyścigowym jak i sporo rajdowych emocji. W przeciwieństwie do poprzedniej eliminacji w Rallylandzie w Grupach przeważnie nie wygrywali liderzy klasyfikacji. Grupa 1 Oldtimer Classic padła łupem prowadzącego w Classicauto Mercedes Challenge Bartosza Janika na Mercedesie 190E 2,3-16. Lider Grupy Piotr Dąbrowski na Porsche 911 tym razem zajął dopiero czwarte miejsce. W Grupie 2 Oldtimer Sport także najszybszy był Mercedes 190E 2,3-16 prowadzony przez Jarosława Kowalskiego (z pilotką Małgorzatą Kowalską). Zwycięzca z Rallylandu Adam Dowgird na Polonezie w Białej Podlaskiej nie startował. Świetnie pojechał Jarosław Sobolewski na Porsche 924 zajmując drugie miejsce w Grupie 2. Wśród youngtimerów niemodyfikowanych (Grupa 3) wygrał faworyt i lider klasyfikacji Damian Byczkowski na Subaru Imprezie GT. Grupa 4 Youngtimer Sport nie została tym razem zdominowana przez etatowego zwycięzcę Pawła Wójtowicza na Porsche 944 (zawodnik nie pojawił się na starcie). Bezkonkurencyjny okazał się Marcin Staniak na niebywale szybkim BMW E30 318 iS. Dopiero ponad pół minuty za nim uplasował się Mariusz Biały na BMW E30 320 iS.
Rywalizacja w Classicauto Mercedes Challenge wkroczyła w decydującą fazę, co zaowocowało ostrą walką i sporymi emocjami. Zwycięzca poprzedniej eliminacji w Rallylandzie Ernest Nowak na Mercedesie W123 280 CE spotkał się z frontalnym atakiem lidera Pucharu Bartosza Janika na 190 2,3-16 i Jarka Kowalskiego, także na 190-ce z silnikiem Coswortha. Tym razem Nowak musiał uznać wyższość obu rywali, a niewiele brakowało i przegrałby także (po zastosowaniu współczynników) z Pawłem Wiśniewskim na czterodrzwiowym W123 230E. Zawody wygrał Janik wyprzedzając Kowalskiego o solidne 20 sekund.
Ostatnia w tym sezonie eliminacja NOVOL Classicauto Cup 2013 i Mercedes Challenge odbędzie się 21. września na Torze Kielce. W większości klasyfikacji, zarówno Grupach jak i klasach pojemnościowych, kwestie tytułów nie są jeszcze rozstrzygnięte. Zatem w Miedzianej Górze można się spodziewać sporej frekwencji i ostrej rywalizacji.

WYNIKI

Autor zdjęć: Rafał Andrzejewski