Classicauto nr 103 (03.2015) w sprzedaży od 30.03, oto co ciekawego w tym miesiącu:
Opel GT – temat numeru
Nazywany nieraz „Baby Corvette”, jeden z najciekawszych i najbardziej klasycznych Opli. Poznajemy ten ciekawy wóz, wrażenia z jazdy a także historię powstania, na unikalnych zdjęciach z Opel Design Center. W stylu sesji włoskich prototypów z lat 70-tych Opla GT sfotografował Wojciech Jurecki
Polski Fiat 125p kombi – nasze śledztwo
Zawsze czytaliście, że udaną wersję kombi Dużego Fiata zaprojektowano w FSO. Jak było naprawdę, pisze w swoim artykule Piotr Wiewióra. Znajdziecie tu publikowane po raz pierwszy, sensacyjne materiały archiwalne, a samochód ze zbiorów Muzeum Inżynierii Miejskiej i Komunikacji w Krakowie sfotografował Karol Filas.
Ford Model T
W numerze duży blok tematyczny poświęcony Fordowi Model T. Ogromny artykuł o historii najważniejszego samochodu wszech czasów i praktyczny poradnik jak jeździć „Fordziakiem” – egzemplarz z 1926 roku zabraliśmy na zimową sesję na polskiej wsi.
Jaguar Mk X
Jest ogromny i komfortowy jak salon w pałacu brytyjskiego lorda. Może i wygląda jak wieloryb, ale w 1961 był najszybszą limuzyną świata. Sprawdziliśmy, że i dziś „daje radę”.
Test Classicauto – Renault Caravelle
Redaktor Pawłowski umówił się na randkę z Brigitte Bardot (przynajmniej tak nazywała się na czacie) i pojechał jej ulubionym wozem: Renault Caravelle. Przy okazji go przetestował.
Wartburg z „Idy”
Po tym, jak film „Ida” zdobył Oscara, Wartburg którym poruszają się główne bohaterki, stał się najsłynniejszym Wartburgiem świata. Podczas realizacji filmu nasz redaktor Piotr Warych był w centrum wydarzeń i opowiada o samochodowych kulisach powstawania „Idy”.
Dział rocznic – Mille Miglia 1955
W tym miesiącu redaktor Leśniewski cały dział poświęca 60. rocznicy historycznego zwycięstwa Stirlinga Mossa w Mille Miglia. Mercedesem 300 SLR 1000 mil (ponad 1600 km) pokonali w nieco ponad 10 godzin (!) Zdjęcie: Archiwum Daimler AG
Made in Poland – logo CPN
w dziale prezentującym wybitne osiągnięcia polskiej techniki i designu red. Skowron pisze o jednym z kultowych logotypów epoki PRL – chodzi oczywiście o znane ze stacji benzynowych logo CPN. Zdjęcie: Daniel Wieczorkiewicz/Flickr.com
Alfa Romeo Giulia – poradnik kupującego
Czterodrzwiowa Giulia to jeden z najbardziej charyzmatycznych „zwykłych” aut lat 60-tych. Jak dobrze kupić włoskiego klasyka radzi Tymon Grabowski.
Salon Retromobile 2015
Po emocjach aukcji Baillon Collection odwiedzamy resztę wystawy Retromobile.