NUMER 124 (01/2017)

iokl_ca124

Styczniowe Classicauto dostępne w prenumeracie oraz oczywiście na papierze w najlepszych kioskach i naszym sklepie. Co w tym miesiącu?

Temat numeru: 124 sposoby na Mercedesa

…W124! W 124. numerze Classicauto uroczyście ogłaszamy, że kultowy Baleron jest klasykiem i basta! Po raz pierwszy w polskiej prasie zobaczycie wszystkie wersje nadwoziowe w jednym miejscu i przeczytacie masę ciekawostek o ulubionym Mercedesie Polaków.

Opel Ascona 400 Tylko kilka egzemplarzy przetrwało do dziś. Oto ostatni tylnonapędowy wóz, który zdobył rajdowe mistrzostwo świata. Kultowy redaktor Piotr R Frankowski ujeżdża na śniegu styranego bohatera, którego kierownicę własnymi dłońmi powycierał sam Walter Röhrl.

Człowiek i samochód – Syrena 105L Pan Sławek mieszka w Toronto, projektuje tunele aerodynamiczne i jeździ… Syreną! Opowie nam, jak wygląda życie z Królową Szos po drugiej stronie Oceanu, o co pytają go fani amerykańskich aut na zlotach i że na Pikes Peak szybciej się Syreną wjeżdża, niż z niego zjeżdża.

Facel Vega Excellence Ten wóz miał wszystko by znokautować konkurencję. Niesamowite osiągi, bogate wykończenie, mocny silnik. Karoseria łączyła paryski szyk z nowojorskim przepychem. Był szybki, wygodny, ekscentryczny i piekielnie drogi. Niestety okazał się klapą. Teraz prawie każda limuzyna oferuje to samo, z wyjątkiem… tego stylu. Oto najbardziej szalony salon na kołach, czyli Facel Vega Excellence.

Retro-spekcja 2016 Co było ważne, dobre, znaczące w minionym roku? Która wystawa i rajd były najlepsze, a co było wtopą? Jaki był najciekawszy oldtimer, który pokazał się światu w 2016 roku? Jakie były trendy, ciekawe zjawiska i co nas czeka w 2017 roku? Podjęliśmy się niełatwego zadania podsumowania sezonu klasycznej motoryzacji w Polsce.

Miejsce: Mahy Collection Dziś kolekcjonowanie zabytkowych aut to, jak mawia Prezes, oczywista oczywistość. Ale wyobraźcie sobie, że jest rok 1945 – wtedy nikt tego nie robił i ludzie pukali się w czoło, co za wariat odkupuje starocie ze złomu. Tak powstała jedna z najciekawszych kolekcji w Europie. Zapraszamy w odwiedziny do Mahy Collection w Belgii, której małą część (marne 250 aut) można oglądać w muzeum Autoworld w Brukseli.

Classicauto testuje Volkswagena 1600 Typ 3 To naprawdę podejrzany typ. Inaczej niż Garbus i Bulik, nie ma nawet swojej obiegowej nazwy. O tym, jak wyglądał powiew luksusu w wykonaniu Volkswagena, przekonał się red. Pawłowski.

Uwaga pożar! Jedna z najgorszych rzeczy, jakie mogą spotkać właściciela klasyka, to pożar auta. Przedstawiamy kilka znamiennych przypadków z polskiego podwórka, porady eksperta jak zadbać o bezpieczeństwo pożarowe naszego pupila oraz najnowsze rozwiązania świetnie nadające się do oldtimerów.

Rynek – Padwa cz.2 Druga porcja przeglądu ofert tegorocznych targów Auto e Moto di Epoca w Padwie: bez ściemniania i lukrowania. Co, po ile i dlaczego tak drogo.

Stałe działy

Dział prawny Już wiadomo, jak ma wyglądać nowa akcyza na sprowadzane auta. Co zmieni na rynku oldtimerów i youngtimerów? Ile kosztuje sprowadzenie Porsche 993 czy Lexusa LS400 teraz, a ile będzie kosztować wedle nowych stawek? Tylko u nas – wszystko o nowej akcyzie!

Nowe samochody Ford Focus RS plus historia Fordów ze znaczkiem „RS”.

Made in Poland Prawdziwy klasyk polskiego designu. Po prostu trzeba go mieć. Słynny fotel 366 Chierowskiego.

Inwestuj w klasyki Byliśmy na największej aukcji klasyków w Europie, czyli Duemila Ruote w Mediolanie.

Poradnik kupującego Mazda MX-5 NB czyli drugiej generacji w tej chwili należy do mniej pożądanych, ale to się wkrótce zmieni. Stanie się klasykiem, podobnie jak MX-5 NA. Radzimy jak dobrze kupić skośnooką piękność.