Regulamin sklepu Classicauto.pl
I. Informacje o sklepie
- Sklep internetowy (zwany dalej Sklepem lub Sprzedawcą) działający pod adresem www.classicauto.pl prowadzony jest przez firmę Stratos Concept sp. z o.o.. z siedzibą w Warszawie przy ulicy: Krasińskiego 67, wpisaną do KRS (0000244026), NIP ( 5252347740),REGON (140273123). e-mail: redakcja@classicauto.pl, nr telefonu (226336878).
II. Oferta sklepu
- Oferta prezentowana na stronie sklepu nie jest ofertą handlową w rozumieniu KC i stanowi zaproszenie do składania ofert kupna.
- Momentem zawarcia umowy jest moment przyjęcia oferty Konsumenta przez Sklep, czyli moment potwierdzenia przyjęcia do realizacji zamówienia przez obsługę sklepu.
- Prezentowane ceny są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny uwzględniają koszty wysyłki na terenie RP.
- Do każdego wysyłanego zamówienia załączamy specyfikację sprzedaży, paragon fiskalny lub fakturę VAT
III. Zamówienia
- Zamówienia mogą być składane drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza zamówień (koszyka) na stronie sklepu, poprzez e-mail lub telefonicznie.
- Złożenie zamówienia przez konsumenta stanowi złożenie przez niego oferty zawarcia umowy sprzedaży. Do zawarcia umowy dochodzi w chwili przyjęcia tej oferty przez sklep bez zastrzeżeń.
- Umowy sprzedaży zawierane są w języku polskim.
- Treść umów sprzedaży jest każdorazowo utrwalana, zabezpieczana – poprzez wykonanie kopii zapasowej – i przechowywana przez 5 lat w wersji elektronicznej w systemie teleinformatycznym Sklepu Internetowego oraz w wersji papierowej – na drukowanych fakturach VAT. Treść umowy sprzedaży udostępniana jest kupującemu w wiadomości e-mail, w której Sklep Internetowy potwierdza otrzymanie zamówienia oraz w przesyłanej kupującemu fakturze VAT.
- Termin realizacji zamówienia jest liczony od daty potwierdzenia przez sklep niezbędnych danych do przygotowania zamówienia.
- Zamówienia są realizowane w terminie określonym przy zamawianym produkcie (od otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia zgodności zamówienia) z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót i niedziel. Przez realizację zamówienia rozumieć należy przekazanie zakupionego towaru podmiotowi odpowiedzialnemu za dostarczenie towaru do Konsumenta.
- Sprzedawca może kontaktować się z Konsumentem celem potwierdzenia zamówienia, danych teleadresowych, czy ustaleń wynikających z treści zawartych w komentarzu do zamówienia.
- Zamówienia wysyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej są doręczane w terminie ok. 3 dni roboczych licząc od daty realizacji zamówienia.
- Zamówienia wysyłane za pośrednictwem Firmy Kurierskiej są doręczane w terminie do 48 h licząc od daty realizacji zamówienia.
- W przypadku odstępstw w doręczeniach przesyłek o których mowa w pkt. 8 i 9 sprzedawca prosi Konsumenta o powiadomienie o zaistniałej sytuacji drogą telefoniczną lub maliową (prosimy podać nr zamówienia i dane teleadresowe)
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie przez Konsumenta niepełnych lub nieprawidłowych danych teleadresowych. Koszty związane z wysyłką na nieprawidłowy adres jak i ponowną wysyłką na poprawny adres ponosi Konsument.
- Każdy komentarz do zamówienia będzie czytany i uwzględniany w miarę możliwości sprzedawcy. Wszelkie wątpliwości wynikające z zamieszczonego przez Konsumenta komentarza będą wyjaśniane zgodnie z zapisem w pkt. 6
IV. Płatności
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się na stronie internetowej, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych bądź wprowadzania w nich zmian. Zamówienia złożone realizowane są na warunkach obowiązujących w chwili ich złożenia, wszelkie późniejsze zmiany cen towarów, czy innych elementów objętych zamówieniem nie mają wpływu kształt wcześniej zawartej umowy kupna – sprzedaży. Zniżka wynikająca z kuponów rabatowych dotyczy tylko oznaczonych produktów i nie sumuje się z innymi promocjami.
- Za zamówienia można zapłacić w następujące sposoby:
- płatność za pobraniem – opłata za zamówienie wraz z kosztem wysyłki jest uiszczana listonoszowi lub kurierowi w chwili doręczenia przesyłki,
- płatność przelewem tradycyjnym – nr konta, dane sprzedawcy, (w tytule przelewu prosimy wpisać nr zamówienia) – płatność za zamówienie wraz z kosztem wysyłki po złożeniu zamówienia w terminie do 3 dni (w przypadku braku płatności sklep będzie próbował się kontaktować z Konsumentem. W przypadku braku odpowiedzi sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia)
- płatność kartą – poprzez terminal internetowy za pośrednictwem firmy PayU.
- płatność przelewem elektronicznym, szybkie płatności bankowe za pośrednictwem systemu transakcyjnego firmy PayU.
- W przypadku, gdy płatność za zamówienie będzie niższa od podanej w zamówieniu, sprzedawca poinformuje Konsumenta o konieczności dopłaty. Zamówienie będzie wysłane po zaksięgowaniu dopłaty.
- W przypadku gdy płatność za zamówienie będzie wyższa od podanej w zamówieniu, sprzedawca poinformuje Konsumenta o zaistniałej sytuacji z prośbą o podanie nr konta bankowego celem zwrócenia powstałej nadpłaty. Nadpłata zostanie zwrócona w terminie do 48 h od otrzymania informacji z nr konta od konsumenta.
V. Koszty wysyłki
- Koszty wysyłki krajowej zawarte są w cenie produktu.
VI. Odstąpienie od umowy w przypadku zawarcia umowy na odległość
- Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Kupujący-konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni. Termin dziesięciodniowy, w którym konsument może odstąpić od umowy, liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje kupującemu-konsumentowi w wypadkach:
- świadczenia usług (np. udostępnienia książek w formie elektronicznej – w formatach PDF, mp3,e pub) rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1 powołanej ustawy,
- dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych nośnikach danych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
- umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,
- świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,
- świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,
- dostarczania prasy,
- usług w zakresie gier hazardowych.
- W razie odstąpienia od umowy przez Kupującego-konsumenta umowa jest uważana za niezawartą, a Kupujący-Konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie czternastu dni.
- W wypadku odstąpienia od umowy sprzedaży przez Kupującego-Konsumenta Sklep Internetowy ma obowiązek poświadczyć na piśmie zwrot świadczenia.
VII. Gwarancja
- Wszystkie produkty prezentowane na stronie sklepu objęte są gwarancją producenta. Informacje o szczegółach gwarancji znajdują się w opisie poszczególnych produktów.
- Do produktów objętych gwarancją producenta są załączone karty gwarancyjne. W przypadku braku pieczątki sklepu w karcie gwarancyjnej – prosimy o wysłanie karty gwarancyjnej na adres sklepu wraz z podaniem nr zamówienia.
- W przypadku wykrycia wady lub usterki należy odesłać produkt wraz z kartą gwarancyjną i dowodem zakupu na adres sklepu lub adres serwisu podany na karcie gwarancyjnej.
- Jeśli inaczej nie stanowi gwarancja o wyniku reklamacji poinformujemy w terminie 14 dni licząc od daty otrzymania od Państwa przesyłki reklamacyjnej.
VIII. Niezgodność towaru z umową
- W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową w terminie do 2 lat licząc od daty wydania Kupujący-konsument ma prawo skorzystać z uprawnień wynikających z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. Opisany wyżej termin biegnie na nowo w przypadku wymiany towaru na nowy jako niezgodnego z umową.
- Do odsyłanego towaru należy załączyć pismo informujące o rodzaju niezgodności z umową, żądanym sposobie doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową, paragon fiskalny lub fakturę VAT.
- Sprzedawca nie odbiera przesyłek za pobraniem
- Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu kosztów wysyłki poniesionych przez Kupującego-Konsumenta w przypadku uznania niezgodności towaru z umową. Zwrot kosztów nastąpi w terminie do 14 dni licząc od daty niezgodności towaru z umową.
- Sprzedawca zobowiązuje się na własny koszt dostarczyć naprawiony lub wymieniony towar (w przypadku uznania niezgodności towaru z umową).
- Jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową Kupujący-Konsument nie zawiadomi o tym sprzedawcy to traci uprawnienia wynikające z ustawy wskazanej w pkt VIII. 1). Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia o stwierdzeniu niezgodności towaru z umową przed jego upływem.
IX. Uszkodzenia i braki w transporcie, opóźnienia
- W przypadku gdy doręczona przesyłka będzie nosiła znamiona uszkodzenia tj. zgniecenia, zamoczenia opakowania, naderwania taśm zabezpieczających, przerwania ciągłości opakowania prosimy o spisanie protokołu szkody i nie przyjmowanie przesyłki. Jako przyczynę nieodebrania przesyłki proszę podać – rodzaj uszkodzenia jaki był widoczny.
- O w/w sytuacji proszę powiadomić sprzedawcę ( 22 633 68 78; redakcja@classicauto.pl)
- W przypadku gdy doręczona przesyłka nie nosiła znamion uszkodzenia, a zawartość uległa zniszczeniu lub przesyłka nie była kompletna – prosimy o pilny kontakt ze sprzedawcą (22 633 68 78; redakcja@classicauto.pl)
- W przypadku przesyłki kurierskiej Kupujący-konsument ma prawo sprawdzić zawartość przesyłki w obecności Kuriera po odebraniu przesyłki tj. po złożeniu podpisu na liście przewozowym, uiszczeniu zapłaty w przypadku przesyłek pobraniowych. W przypadku stwierdzenia niezgodności zawartości przesyłki z zamówieniem Konsument powinien spisać protokół z Kurierem. Nie spisanie protokołu nie jest równoznaczne z wygaśnięciem prawa Konsumenta do złożenia reklamacji (rozumianej jako prawo do zgłoszenia niezgodności towaru z umową lub skorzystanie z uprawnień wynikających z gwarancji). Protokół jest jednak pomocny i skraca procedurę reklamacji. W przypadku braku protokołu w opisanej sytuacji po stronie Konsumenta powstaje obowiązek udowodnienia, iż przesyłka dotarła uszkodzona lub niekompletna. W przypadku opóźnienia w doręczeniu przesyłki przez Pocztę Polska lub Firmę Kurierską konsument jest proszony o zgłoszenie tego przypadku Sprzedawcy, a Sprzedawca dołoży wszelkich starań celem wyjaśnienia sytuacji i naprawienia.
- W przypadku zaginięcia przesyłki:
- przesyłki za pobraniem – Sprzedawca po otrzymaniu zgłoszenia od Konsumenta złoży reklamację do Poczty Polskiej lub Firmy Kurierskiej. Sprzedawca postara się (z uwzględnieniem stanów magazynowych i możliwości sprowadzenia towaru i ustaleń z Konsumentem) zrealizować zamówienie. O wyniku reklamacji Konsument zostanie poinformowany osobnym mailem lub drogą telefoniczną.
- Przesyłki opłaconej – Sprzedawca po otrzymaniu zgłoszenia od Konsumenta złoży reklamację do Poczty Polskiej lub Firmy Kurierskiej.
- W tym przypadku przewidywane są następujące zapisy do wyboru przez Sprzedawcę:
- Po złożeniu reklamacji u Przewoźnika, Sprzedawca zobowiązuje się wysłać ponownie zamówienie do Konsumenta (z uwzględnieniem stanów magazynowych i możliwości sprowadzenia towaru i ustaleń z Konsumentem) lub zwrócić równowartość zamówienia na wskazane konto bankowe lub adres domowy Konsumenta. Konsument w przypadku gdyby jednak zaginiona przesyłka została doręczona jest zobowiązany do odmowy odbioru lub w przypadku odebrania – odesłania jej na koszt Sklepu.
- Po złożeniu reklamacji u Przewoźnika, Sprzedawca zobowiązuje się skontaktować z Konsumentem celem ustalenia czy Konsument będzie oczekiwał na wynik reklamacji, czy tez Sprzedawca ma wysłać ponownie zamówienie (lub zwrócić równowartość zamówienia) przy jednoczesnym zobowiązaniu Konsumenta do odesłania pierwszej przesyłki w przypadku jej doręczenia
- Po złożeniu reklamacji u Przewoźnika, Sprzedawca czeka na rozstrzygnięcie reklamacji i dokonuje ponownej wysyłki zamówienia lub zwrotu zapłaty za zamówienie dopiero po otrzymaniu wyniku reklamacji.
X. Dane osobowe
- Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych informujemy, iż dane osobowe naszych Kupujących-Konsumentów są przechowywane w zbiorze danych Stratos Concept sp. z o.o.. z siedzibą w Warszawie przy ulicy: Krasińskiego 67. Dane osobowe zbierane są wyłącznie na potrzeby referencyjne oraz realizacji zamówień przez Stratos Concept i przetwarzane w celu realizacji statutowej działalności gospodarczej firmy, z zachowaniem wymogów zabezpieczenia danych określonych w ustawie o ochronie danych osobowych. Każdy z Państwa dysponuje prawem wglądu do swoich danych, poprawiania, żądania zaprzestania przetwarzania danych oraz prawem sprzeciwu, które należy zgłosić do siedziby naszej firmy w formie pisemnej.
- Firma nie odpowiada za szkody wyrządzone w wyniku udostępnienia przez Konsumenta osobom trzecim haseł, dostępów do podanego konta mail, loginów, linków do śledzenia losów zamówienia oraz innych danych niepublicznych przekazanych w celu realizacji zamówienia lub też jeżeli osoba trzecia weszła w posiadanie tych danych niezgodnie z prawem (kradzież danych osobowych, włamania do systemów informatycznych, włamania na konta pocztowego).
- Firma zobowiązuje się do starannego przechowywania i zabezpieczania danychosobowych oraz nie udostępniania tych danych osobom trzecim bez zgody Konsumenta.
XI. Pozostałe prawa i obowiązki stron
- Jeżeli Sklep Internetowy nie może spełnić świadczenia z tego powodu, że przedmiot świadczenia nie jest dostępny, powinien niezwłocznie, najpóźniej jednak w terminie trzydziestu dni od zawarcia umowy, zawiadomić o tym Kupującego-Konsumenta i zwrócić całą otrzymaną od niego sumę pieniężną.
- W wypadku gdy Sklep Internetowy nie może wykonać zobowiązania z powodu choćby przejściowej niemożności spełnienia świadczenia o właściwościach zamówionych przez Kupującego-Konsumenta, Sklep Internetowy może zwolnić się z zobowiązania przez spełnienie świadczenia zastępczego, odpowiadającego tej samej jakości i przeznaczeniu oraz za tę samą cenę lub wynagrodzenie, informując zarazem Kupującego-Konsumenta na piśmie o jego prawie nieprzyjęcia tego świadczenia i odstąpienia od umowy, ze zwrotem rzeczy na koszt Sklepu Internetowego. W takim wypadku Kupujący-konsument ma prawo odstąpić od umowy w sposób i na zasadach określonych w art. 7 ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Zwrot rzeczy następuje wówczas na koszt Sklepu Internetowego.
XII. Postanowienia szczególne związane ze świadczeniem przez Sklep internetowy usług drogą elektroniczną
- W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy, niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep Internetowy nieodpłatnie udostępnia usługobiorcom niniejszy Regulamin przed zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną, także w taki sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługują się usługobiorcy. W szczególności usługobiorcy mogą bez jakichkolwiek ograniczeń pobierać Regulamin ze strony sklepu internetowego jako plik w formacie html, zapisywać Regulamin na posiadanych nośnikach pamięci oraz wydrukować go w dowolnej ilości egzemplarzy.
- Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy są następujące:
- zawieranie umów sprzedaży on-line – w zakresie towarów sprzedawanych przez Sklep Internetowy,
- serwis subskrypcyjny – zapisanie się do listy obiorców jest dobrowolne.
- Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną, a w szczególności wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Sklep Internetowy są następujące:
- połączenie z siecią Internet,
- przeglądarka internetowa umożliwiająca wyświetlanie na ekranie komputera dokumentów hipertekstowych (HTML),
- klient poczty elektronicznej.
- Zakazane jest dostarczanie przez usługobiorców treści o charakterze bezprawnym.
- Warunki zawierania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną określone zostały w pkt 2 i 3 niniejszego Regulaminu.
- Warunki rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną określają bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
- Sklep Internetowy niniejszym określa tryb postępowania reklamacyjnego dot. usług świadczonych drogą elektroniczną:
- Usługobiorcy mają prawo składać reklamacje w sprawach dotyczących usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep Internetowy,
- Reklamacja może zostać wysłana pocztą na adres: Stratos Concept sp. z o.o., 01-755 Warszawa ul. Krasińskiego 67, lub elektronicznie na adres redakcja@classicauto.
- Reklamacja powinna zawierać oznaczenie usługobiorcy i wskazanie okoliczności uzasadniających jej złożenie.
- Sklep Internetowy dołoży starań, aby reklamacje były rozpatrywane bez zbędnej zwłoki.
- O uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia reklamacji Sklep Internetowy zawiadomi usługobiorcę niezwłocznie po jej rozpatrzeniu.
- Sklep Internetowy informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet wiąże się z ryzykiem. Aktualna informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną przedstawiona została w Załączniku do Regulaminu, stanowiącym jego integralną część.
- Sklep Internetowy informuje, że wprowadza następujące dane, niebędące składnikiem treści usługi świadczonej drogą elektroniczną, do systemu informatycznego, którym posługuje się usługobiorca:
- Cookies – są to krótkie pliki tekstowe, zawierające informacje, zapisywane w systemie informatycznym kupującego (tj. na komputerze, z którego dokonano połączenia ze Sklepem Internetowym), możliwe do odczytania przez Sklep Internetowy. Pliki te pozwalają na późniejszą identyfikację kupującego w razie ponownego połączenia z kupującego z komputera, na którym zostały zapisane. Cookies są wykorzystywane przez Sklep Internetowy w następujących celach: dla ułatwienia Kupującemu korzystania z zasobów Sklepu Internetowego, w celu dostosowania wyglądu Sklepu Internetowego do oczekiwań i potrzeb konkretnego kupującego (tzw. personalizacja), w celu monitorowania ruchu na stronach Sklepu Internetowego, w tym porównania częstotliwości korzystania z określonych zasobów przez kupujących. Kupujący ma prawo w każdym czasie wyłączyć „cookies”. Wyłączenie obsługi „cookies” jest możliwe w przeglądarce kupującego.
- Sklep Internetowy przesyła kupującemu e-maile, w których potwierdza otrzymanie zamówienia, ewentualne otrzymanie płatności, przyjęcie zamówienia do realizacji i przebieg realizacji zamówienia.
XIII. Postanowienia końcowe
- Regulamin oraz umowy sprzedaży podlegają prawu polskiemu.
- Sprzedawca dołoży wszelkich starań aby ewentualne sytuacje sporne były rozwiązywane polubownie i na korzyść Konsumenta.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych kupujących-osób fizycznych określone zostały w „Polityce prywatności” – Załączniku do niniejszego Regulaminu, stanowiącego jego integralną część.
- Zdjęcia i informacje zawarte na stronie sklepu stanowią własność Sprzedawcy i nie mogą być wykorzystywane przez inne osoby, firmy bez zgody Sprzedawcy.
- Regulamin obowiązuje od dnia 01-08-2013. Zmiany regulaminu będą publikowane na stronie Regulamin sklepu internetowego. Zmiany nie dotyczą zamówień przyjętych do realizacji. Zamówienia przyjęte do realizacji obowiązuje regulamin aktualny w chwili złożenia zamówienia.