numer 50 (11/2010)

okladka_50

Porsche 911 Turbo alias 930 uznawane jest za samochód, który zmienił podejście konstruktorów i klientów do budowania samochodów sportowych. Pierwszy udany, seryjny wóz z turbosprężarką w Europie, wówczas także najszybszy seryjny samochód na świecie. Egzemplarz z pierwszej serii naszym tematem numeru.

CA50_1
Tucker Torpedo. Dzisiaj jedna z legend amerykańskiej motoryzacji, w 1948 roku sen o samochodzie przyszłości i niezrealizowane marzenie wielkiego wizjonera. Gdyby ten samochód odniósł sukces rynkowy, być może zmieniłby oblicze motoryzacji. Czy dużo dzieliło go od sukcesu?

CA50_2
Alfa Romeo Giulia TZ2. Za kierownicą „Baby Ferrari GTO”, jednej z 12 zbudowanych Tubolare Zagato 2. Ważące 620 kg, 165-konny cud autorstwa Alfy Romeo, Autodelty i Ercole Spada z Zagato.

CA50_3
Miejsce: Muzeum w Gaydon. Tutaj zobaczycie najpełniejszy na Wyspach przegląd dziedzictwa brytyjskiej motoryzacji. Kamienie milowe, przełomowe konstrukcje i pomysły, które nie wyszły poza stadium prototypu. Od ery przedwojennej, przez Range Rovera Królowej po pierwszą Toyotę Carinę E brytyjskiej produkcji…

CA50_5
Mikrusy: 50 lat po zakończeniu produkcji tego mikrosamochodu odbył się Zlot Jubileuszowy, na który dotarło 8 egzemplarzy. Zobaczcie jak było w Stalowej Woli, ile dzisiaj istnieje Mikrusów oraz czytajcie wywiad z jednym z konstruktorów.

CA50_4
Ponadto: niepsująca się Syrena 104 w dziale „Jak żyć z…”, Celnicy kontra oldtimery w Dziale Prawnym, reportaż z Salonu w Paryżu, jak się bawią zabytkowymi samochodami w Moskwie, Jak kupić BMW Serii 3 E21 i wiele innych ciekawych tematów.