NUMER 133 [10/2017]

Iokl_CA133

Październikowe Classicauto dostępne na tablety w Google Play (Android) i AppStore (iOS), prenumeracie oraz oczywiście na papierze w najlepszych kioskach i naszym sklepie. Co w tym miesiącu?

Chevrolet Corvette 427

Na okładce: jeden z najbardziej seksownych i wyuzdanych amerykańskich wozów – Corvette C3 Stingray. Sprawdzamy ile jest szaleństwa lat sześćdziesiątych w tej czarnej piękności w wersji cabriolet rocznik 1969, z 7-litrowym silnikiem big block i ręczną skrzynią biegów. Oto Big Bang, czyli teoria wielkiego podrywu w praktyce.

Porsche 917

Ikona złotych czasów wyścigów samochodowych – Porsche 917 w barwach Gulfa, po raz pierwszy w historii zawitało do Polski. W numerze dogłębne spojrzenie w konstrukcję, ciekawostki, historia wozu, zwłaszcza tego egzemplarza. Bonus: jak odnaleźć się za kierownicą i co się włącza którym „wihajstrem”.

Fiat 133

Skoro Classicauto numer 133, to czas na Fiata 133! Abstrakcyjna składanka różnych modeli Fiata w wykonaniu Hiszpanów, że sam Picasso podskoczyłby z zachwytu. W każdym razie we Włoszech starają się do niego nie przyznawać… Przedstawiamy najbardziej uroczego kundelka wśród samochodów.

Opel Kapitän 1954

Klasę i amerykański styl dawnych Opli najlepiej wyraża prawie zapomniany dziś model Kapitän. Zabieramy Was w rejs jednym z nielicznych w Europie egzemplarzy z epoki, gdzie nikt się nie śpieszył, a najważniejsze było mieć wazonik na kwiaty na desce rozdzielczej.

Test Classicauto

W konkursie elegancji podczas I Zlotu Tatr w Dawnej Fabryce Norblina, zwyciężyła Tatra T600 Tatraplan. Redaktor Pawłowski postanowił sprawdzić, jak się jeździ „kompaktową” Tatrą w stylu streamline.

100 lat japońskiej motoryzacji

Z trudem, bo w 1986 roku byliśmy pętakami, ale pamiętamy stulecie samochodu. Japońska motoryzacja była wtedy bliżej nieznanym zjawiskiem, często powodem do drwin. Dziś, gdy mija sto lat od powstania pierwszego seryjnego auta w Japonii, patrzymy na nią zupełnie inaczej – z szacunkiem. Zaczęło się w 1917 roku od Mitsubishi Typ A…

Poradnik kupującego

Polskie dostawczaki zrobiły się modne. Czy przekłada się to na ceny? Czy warto kupić Żuka? O tym oraz na co zwrócić uwagę szukając dla siebie „Kurołapa”, „Smutka” lub „Cwaniaka”, doradza prawdziwy żuko-ekspert.

Porady

Umyć auto – niby prosta rzecz, ale klasykowi należy się szczególna troska, wymaga to także wiedzy. Doradzają eksperci z DetailingShop.pl

Technika

Pytanie zawsze aktualne: jaki olej do klasyka i dlaczego? Doradzi marka, która wie na ten temat najwięcej – Liqui Moly.

Rocznice

AK-47 znany jako Kałasznikow ma 70 lat!

Człowiek i samochód

Tomek jeździł Mini, zanim to było modne. Teraz na dodatek się nim ściga i to razem ze współczesnymi samochodami. Oto historia prawdziwego Mini-maniaka.

Made in Poland

W tym miesiącu to właściwie „Made in Warsaw”. Gdy będziecie odwiedzać groby bliskich, obowiązkowo skosztujcie warszawskiego klasyka: pańskiej skórki. Przedtem warto się dowiedzieć, skąd się wzięła i jak odróżnić oryginał od podróby.

Felieton

Mieliśmy rację! Nasi felietoniści przewidzieli falę nostalgii, która owocuje wysypem „powrotów do przeszłości”. I oto BACH! Jaguar zaprezentował E-Type’a w wersji… elektrycznej.

Inwestuj w klasyki

Niezwykle ciekawie za Oceanem: analizujemy wyniki aukcji podczas konkursu Pebble Beach. Od potwornie drogiego Peela P50 i BMW 507, po zastanawiająco tanie Ferrari Testarossa.

Imprezy w numerze

MotoClassic Wrocław – dlaczego warto tu być
Classicauto Market i I Ogólnopolski Zlot Tatry w Dawnej Fabryce Norblina
I inne…